CLICK HERE FOR BLOGGER TEMPLATES AND MYSPACE LAYOUTS »

Monday, July 20, 2009

[85] cinta disampahkan

jantung, diam. akal, diam. urat, diam.
mencari nafas di dalam hati.
mencari nyawa di dalam diri.
mencari cinta pada yang tak sudi.
mencari harga diri.

aku gadis yang disampah-sampahkan
aku gadis yang dihilangkan
aku pecinta yang ingin disayang
aku ini bukan milik orang
mencari diri di dalam kamu.
mencari maruah diri di dalam cinta kamu.
mencari nafas yang telah di matikan.
mencari langit yang telah pernah
 engkau kuningkan.
mencari aku, mencari engkau, mencari indah
mencari dia yang kau cinta
mengapa cinta ini kau tolak ke tepi?
mau tolakkan kepala ini
mencari rasa, mencari dia
mencari harga diri yang kau lelongkan ke
 tepi ke dalam api.
aku ini perempuan yang telah pun kau 
lelong-lelongkan pada langit itu.
aku perempuan itu, perempuan yang bodoh itu
mengapa aku di biar di sini?
mengapa aku dibiar kau pergi?
mengapa aku di sini, kamu di situ berbahagia selalu?
mengapa cinta? mengapa sayang?
mengapa rasa ini kau buangkan sekarang?
dunia memejam memandang aku:
“hey, bodoh kamu!
pergilah engkau!
dia bukan milikmu!
pergilah engkau!
dia bukan milikmu lagi
cinta kamu dimamah api”
mengapa aku disini, aku menunggu kamu,
 si orang itu?
mengapa aku di sini mengharapkan cinta 
yang sudah pergi?
yang sudah pergi!
mengapa aku mengharap lagi?
mengapa aku masih di sini?
mengharapkan sementara cinta.. mengharapkan
 pada yang tiada.
cinta disampahkan terlalu dekat
 dengan saya sekarang.

0 cute kiddies: